Project Schoolbus

Urubamba is een klein stadje in Peru, gelegen op 2875 meter   hoogte nabij de Urubamba-rivier onder de met sneeuw bedekte berg Chicón. Urubamba ligt op een uur rijden van Cusco . Dat is de grootste stad in de Heilige Vallei van de Inca’s. Het ligt ook in de buurt van een aantal belangrijke ruïnes van het Inca-rijk, waaronder Machu Picchu. Helena van Engelen , een bewonderenswaardige weldoenster, kocht hier enkele hectaren terrein en bouwde er op indrukwekkende wijze en doorzettingsvermogen een veilige plek voor de kinderen (Ninos) uit de wijde omgeving.  Het onderwijsprogramma omvat het ophalen en wegbrengen van leerlingen die ver van de school wonen met een schoolbus. De huidige schoolbus is door 10 jaar dagelijks gebruik in een landelijk gebied met onverharde wegen compleet versleten. Er is geen openbaar vervoer en om te voorkomen dat de kinderen niet komen of te grote afstanden moeten lopen, is een nieuwe schoolbus onmisbaar.

Stichting Jamiti heeft voor Fundación Niños del Arco Iris  (Kinderen van de regenboog) een nieuwe Mercedes Sprinter aangeschaft, waarmee steeds groepen van 22 kinderen veilig kunnen worden vervoerd.