Projecten

Onderstaand kunt u meekijken naar enkele door ons gesteunde initiatieven. Wellicht brengen ze u op het idee om zelf zulke acties te bedenken.

Kindervakantie

Een vakantie voor “ontspoorde kinderen” in Zuid Frankrijk, om ze weer op de rails zetten

Project Vismigratierivier

De Waddenvereniging nam het initiatief om een gat in de afsluitdijk te maken. Straks danken daar jaarlijks miljoenen trekvissen hun leven en voortbestaan aan.

Slechtzienden

Een hulpbril maakt voor mensen, die langzaam slechter gaan  zien, een wereld van verschil.

Clean & Green

Het plan Green en Clean zal het welzijn van de mensen in een deel van Zuid India, positief beïnvloeden.

Schoolbus

Een schoolbus was noodzakelijk om de kinderen uit de bergen rond Cusco (Peru) een kans te geven op een beter leven.

The Living Ocean

In Zanzibar zet de stichting “the living Ocean” zich in om de koralen en schildpadden te beschermen tegen de invloeden van ons mensen.

Studiezalen

In Amsterdam is het initiatief van Abdelhamid Idrissi uitgegroeid tot een indrukwekkende vernieuwende vorm van hulpverlening

Cordaan

Cordaan zet zich in voor onder andere verstandelijk gehandicapte mensen in Amsterdam en omgeving.

OP’ e Klaai

De stichting “OP’ e Klaai” stelt dagbesteding ter beschikking aan mensen met een bijzondere achtergrond. Jamiti verstrekte een microkrediet om de organisatie op te zetten

Jongeren

Stichting “Jongeren van de wereld” biedt buitenschoolse opvang aan jongeren met een migratieachtergrond. Jamiti doneerde de kosten van de organisatie in 2022/2023 .

Les Marraines

Association Les Marraines ondersteunt patiënten die Borstkanker overleefden.

Sou des écoles

De basisschool in Moliere sur Cèze, Frankrijk, heeft twee educatieve uitjes gepland voor 2023 voor de kinderen. Jamiti betaalt het budget dat nodig is om de uitjes óok door te kunnen laten gaan voor kinderen van ouders die anders niet mee zouden kunnen.

Wolkentheater

Stichting “Wolken theater” organiseert in 30 asielzoekers centra tijdens de schoolvakanties interactieve circusvoorstellingen.

Schisis

In Guatemala werd door een nederlands initiatief een belangrijke medische zorg opgebouwd voor kinderen met schisis ( hazelip).

Celien Anches

Celien Anches werd gekozen tot “Mensenrechtenmens 2022” voor haar strijd tegen armoede  in haar (Rotterdamse) wijk. Ze bruist van de ideeën. Jamiti maakt een aantal financieel mogelijk.

Stichting Opkikker

Stichting “opkikker” verzorgd heerlijke dagen die een lichtpuntje brengen in het leven van gezinnen met een ernstig gehandicapt kind